Alfa Romeo Stelvio 2.2 MJTD 210Cv AT8 Q4 Super Blu Montecarlo Svizzera

cosa ne sarà?

Groupe PSA and FCA announce Stellantis Board membership


Fiat Chrysler Automobiles N.V. (“FCA”) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) and Peugeot S.A. (“Groupe PSA”) announce the composition of the Board of Directors of Stellantis, the new company that will result from the combination of their respective businesses.

Consistent with the terms of their Combination Agreement, announced on December 18, 2019, the Board of Directors of Stellantis will be comprised of 11 members, the majority of the non-executive directors being independent. The independent board members are drawn from diverse professional backgrounds and will bring with them significant relevant perspectives and experience, in line with the dynamic and innovative spirit that characterizes the creation of this new enterprise.

They will help Stellantis capitalize fully on its unique strengths and capabilities, in a new era of mobility, with the purpose of creating superior value for all of its stakeholders.

FCA and its reference shareholder Exor have nominated 5 members (including John Elkann as Chairman) and Groupe PSA and two of its reference shareholders (EPF/FFP and BPIfrance) have nominated 5 members (including the Senior Independent Director and the Vice Chairman). Carlos Tavares, Stellantis’ Chief Executive Officer, will also be a member of the Board of Directors.

The full composition of the Stellantis Board of Directors will be as follows, subject to shareholder vote:

John Elkann (Chairman),

Robert Peugeot (Vice Chairman)

Henri de Castries (Senior Independent Director)

Andrea Agnelli (Non-Executive Director)

Fiona Clare Cicconi (Non-Executive Director)

Nicolas Dufourcq, (Non-Executive Director)

Ann Frances Godbehere, (Non-Executive Director)

Wan Ling Martello (Non-Executive Director)

Jacques de Saint-Exupéry, (Non-Executive Director)

Kevin Scott (Non-Executive Director)

Carlos Tavares (Chief Executive Officer)

Completion of the proposed combination is expected to take place by the end of the first quarter of 2021, subject to the previously agreed conditions to closing in the Combination Agreement.
 
24a3773f-6d5c-4806-b724-233468d1cc54.JPG
0485c919-251f-4066-b5f3-ed5631f6ada0.JPG

l'intervento sui freni. tamburi, ceppi, cilindretti, ferodi, pulizia totale
 

Allegati

  • 883dea9a-a5bc-4c8a-a583-57681a5ea880.JPG
    883dea9a-a5bc-4c8a-a583-57681a5ea880.JPG
    231.2 KB · Visualizzazioni: 123
  • d558f89d-7d21-42d3-aa92-51a436db0051.JPG
    d558f89d-7d21-42d3-aa92-51a436db0051.JPG
    284.5 KB · Visualizzazioni: 116
Ultima modifica:
  • Like
Reactions: esodar1981
Auto & More Mendrisio.
doverosamente da menzionarsi.
 
una storia unica e meravigliosa.... di tanti anni fa. tutta d'un fiato.
 
una storia unica e meravigliosa.... di tanti anni fa. tutta d'un fiato.
Aaaah, conosci il mio punto debole...Lancia! Tocca nascondermi, qualche Alfista potrebbe essere irritato dal mio entusiasmo.
Se la Fiat avesse continuato a far fare le TP alle Alfa e le TA di un certo livello alle Lancia, non piangeremmo per i nostri marchi oggi
 
Ultima modifica:
Aaaah, conosci il mio punto debole...Lancia! Tocca nascondermi, qualche Alfista potrebbe essere irritato dal mio entusiasmo.
Se la Fiat avesse continuato a far fare le TP alle Alfa e le TA di un certo livello alle Lancia, non piangeremmo così per i nostri marchi oggi
Penso proprio di no. davvero! Quelle Lancia da corsa avevano tutte caratteristiche uniche che non si possono sottacere. La trazione non sia un dogma: rispecchi sempre le caratteristiche del progetto. semplice. il tema, semmai, è la definizione dei progetti. L'Italia manifattura stile, buon gusto, emozioni. se studiassimo e ricercassimo in quella direzione avremmo spunti ed orientamenti. se andiamo a vanvera ci rimane il taglio dei costi, ma forse non piu'. Ho vissuto in pieno quei periodi, inconsapevolmente. La grandezza di questo cacchio di paese è apparsa chiara ed evidente, purtoppo con tragico ritardo e quasi a dispetto di noi stessi. peccato.
Ciao As, ti condivido!
 
ogni tanto si ritrovano... e tocca fare la spola in favore di meteo.
 

Allegati

  • Reunion 1.JPG
    Reunion 1.JPG
    467.4 KB · Visualizzazioni: 154
  • Reunion 2.JPG
    Reunion 2.JPG
    501.9 KB · Visualizzazioni: 135
Pubblicità - Continua a leggere sotto
Aaaah, conosci il mio punto debole...Lancia! Tocca nascondermi, qualche Alfista potrebbe essere irritato dal mio entusiasmo.
Se la Fiat avesse continuato a far fare le TP alle Alfa e le TA di un certo livello alle Lancia, non piangeremmo per i nostri marchi oggi
Ricordo ancora quando andavamo a Vallelunga e correvano le GTA e le Fulvia HF. E in curva le prime alzavano la ruota interna davanti, mentre le HF alzavano la interna posterire...
 
  • Like
Reactions: AsdasdGiulia e clud