Cambio TCT - Dubbi, curiosità, consigli.

Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Leggiti le caratteristiche di quel motore... se pensi di conoscerlo tu meglio degli ingegneri che l'hanno progettato e studiato segnala a Fiat la cosa...
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Leggiti le caratteristiche di quel motore... se pensi di conoscerlo tu meglio degli ingegneri che l'hanno progettato e studiato segnala a Fiat la cosa...

l'acidità è gratis ? complimenti per la risposta molto intelligente...

era solo una domanda da uno che non fa l'ingegnere di professione ...

Buona giornata !!!
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

l'acidità è gratis ? complimenti per la risposta molto intelligente...

era solo una domanda da uno che non fa l'ingegnere di professione ...

Buona giornata !!!

Basterebbe un po' di buon senso... quando si è mai visto un cambio automatico che manda in fuori giri il motore??
Aggiungo che esistono due topic sul cambio Giulietta, in entrambi il TCT è menzionato e vengono specificati i suoi dispositivi di controllo cambiata per prevenire danni.
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Hello.
Sorry for writing in english but I'm coming from Poland. On our alfa forum there is not to many tct users. I have question about how is yours tct working at slow speeds. Mine when i'm stoping and gearbox is changing to neautral you can somtimes hear and feel metal tick jerk especially with window open and turned of music . Its not to loud inside the car but somtime sound is louder. Also change from first to second gear it is not ideal and somtimes you can hear tick noise. For me this is connected with robot/clutch operation. This situation is only when i operate gas pedal slowly in traffic (very slow acceleration in stop and go driving). When you accelerate faster there is no problem. Now i have 1900 km on odometr and i dont remeber if it was like that at beginig and i just started to see some things after i'm familar with the car. I want to know your imressions before i will go to servisce because maybe its normal operation for this type gearbox and i'm also one of the first tct users in Poland and service could not have to many experience with that transmission and will not help.
Thanks for yours help. An one more thing my car is Giulietta 1.4 MA TCT.

Google translation
Ciao. Ci scusiamo per la scrittura in inglese ma io vengo dalla Polonia. Sul nostro forum alfa non c'è per gli utenti TCT molti. Ho domanda su come è il vostro TCT lavorando a basse velocità. La mia quando sono stoping e cambio sta cambiando a neautral si può sentire somtimes tick scatto metallico soprattutto con la finestra aperta e rivolta di musica. La sua non forte all'interno della vettura, ma la sua somtime suono più forte. Anche cambiare dalla prima alla seconda marcia, non è ideale e somtimes si può sentire il rumore tic. Per me questo è collegato con robot / frizione. Questa situazione è solo quando utilizzo il pedale del gas lentamente nel traffico (accelerazione molto lenta in stop and go di guida). Quando si accelera più velocemente non c'è nessun problema. Ora ho 1900 km sul odometr e io non ricordo se era così in beginig e ho appena iniziato a vedere alcune cose dopo la mia familiarità con la vettura. Io voglio conoscere il vostro imressions prima andrò a servisce perché magari il suo funzionamento normale per questo tipo di cambio e sono anche uno degli utenti TCT prima in Polonia e il servizio non avrebbe potuto di esperienza con molti che la trasmissione e non di aiuto. Grazie per il vostro aiuto. Una sola cosa di più la mia auto è Giulietta 1,4 MA TCT.
 
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Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Hi Teon and welcome to the Alfa Italian Club. I'm wating for my 2.0 TDM-2 TCT in a month or so but I'm sure that some actual owners can give you a hint or an opinion.
 
Hello.
Sorry for writing in english but I'm coming from Poland. On our alfa forum there is not to many tct users. I have question about how is yours tct working at slow speeds. Mine when i'm stoping and gearbox is changing to neautral you can somtimes hear and feel metal tick jerk especially with window open and turned of music . Its not to loud inside the car but somtime sound is louder. Also change from first to second gear it is not ideal and somtimes you can hear tick noise. For me this is connected with robot/clutch operation. This situation is only when i operate gas pedal slowly in traffic (very slow acceleration in stop and go driving). When you accelerate faster there is no problem. Now i have 1900 km on odometr and i dont remeber if it was like that at beginig and i just started to see some things after i'm familar with the car. I want to know your imressions before i will go to servisce because maybe its normal operation for this type gearbox and i'm also one of the first tct users in Poland and service could not have to many experience with that transmission and will not help.
Thanks for yours help. An one more thing my car is Giulietta 1.4 MA TCT.

Google translation
Ciao. Ci scusiamo per la scrittura in inglese ma io vengo dalla Polonia. Sul nostro forum alfa non c'è per gli utenti TCT molti. Ho domanda su come è il vostro TCT lavorando a basse velocità. La mia quando sono stoping e cambio sta cambiando a neautral si può sentire somtimes tick scatto metallico soprattutto con la finestra aperta e rivolta di musica. La sua non forte all'interno della vettura, ma la sua somtime suono più forte. Anche cambiare dalla prima alla seconda marcia, non è ideale e somtimes si può sentire il rumore tic. Per me questo è collegato con robot / frizione. Questa situazione è solo quando utilizzo il pedale del gas lentamente nel traffico (accelerazione molto lenta in stop and go di guida). Quando si accelera più velocemente non c'è nessun problema. Ora ho 1900 km sul odometr e io non ricordo se era così in beginig e ho appena iniziato a vedere alcune cose dopo la mia familiarità con la vettura. Io voglio conoscere il vostro imressions prima andrò a servisce perché magari il suo funzionamento normale per questo tipo di cambio e sono anche uno degli utenti TCT prima in Polonia e il servizio non avrebbe potuto di esperienza con molti che la trasmissione e non di aiuto. Grazie per il vostro aiuto. Una sola cosa di più la mia auto è Giulietta 1,4 MA TCT.

Hi Teon unfortunately the google translation is not so good but maybe some Italian tct owner can help you through.

0cirn3 with Samsung Galaxy 2
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Hello.
Sorry for writing in english but I'm coming from Poland. On our alfa forum there is not to many tct users. I have question about how is yours tct working at slow speeds. Mine when i'm stoping and gearbox is changing to neautral you can somtimes hear and feel metal tick jerk especially with window open and turned of music . Its not to loud inside the car but somtime sound is louder. Also change from first to second gear it is not ideal and somtimes you can hear tick noise. For me this is connected with robot/clutch operation. This situation is only when i operate gas pedal slowly in traffic (very slow acceleration in stop and go driving). When you accelerate faster there is no problem. Now i have 1900 km on odometr and i dont remeber if it was like that at beginig and i just started to see some things after i'm familar with the car. I want to know your imressions before i will go to servisce because maybe its normal operation for this type gearbox and i'm also one of the first tct users in Poland and service could not have to many experience with that transmission and will not help.
Thanks for yours help. An one more thing my car is Giulietta 1.4 MA TCT.

Google translation
Ciao. Ci scusiamo per la scrittura in inglese ma io vengo dalla Polonia. Sul nostro forum alfa non c'è per gli utenti TCT molti. Ho domanda su come è il vostro TCT lavorando a basse velocità. La mia quando sono stoping e cambio sta cambiando a neautral si può sentire somtimes tick scatto metallico soprattutto con la finestra aperta e rivolta di musica. La sua non forte all'interno della vettura, ma la sua somtime suono più forte. Anche cambiare dalla prima alla seconda marcia, non è ideale e somtimes si può sentire il rumore tic. Per me questo è collegato con robot / frizione. Questa situazione è solo quando utilizzo il pedale del gas lentamente nel traffico (accelerazione molto lenta in stop and go di guida). Quando si accelera più velocemente non c'è nessun problema. Ora ho 1900 km sul odometr e io non ricordo se era così in beginig e ho appena iniziato a vedere alcune cose dopo la mia familiarità con la vettura. Io voglio conoscere il vostro imressions prima andrò a servisce perché magari il suo funzionamento normale per questo tipo di cambio e sono anche uno degli utenti TCT prima in Polonia e il servizio non avrebbe potuto di esperienza con molti che la trasmissione e non di aiuto. Grazie per il vostro aiuto. Una sola cosa di più la mia auto è Giulietta 1,4 MA TCT.

It's not ok. You should go in Alfa Romeo service and ask to check by Examiner if there are upgrade to TCT Software, or, maybe, try to re-configure the robot.
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

I've just read some review of mito tct from one of australian car portals and jurnalist is complaining about noisy clutch operation at low speeds. If some one could make a test like this (it will be good to turn off music and open a window): Stop, than start to accelerate very slowly to 30-40 km/h than brake slowly to full stop. In my case about once per 4 times the change from first to second gear is not as smooth it should be, and just before car fully stops, (when i think transmission is changing from gear to neautral) i can hear loud clicknoise contected with fiil of small jerk. On other gears or when you accelerate/brake harder everything is working perfectly.
 
Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

Hi, I own a giulietta TCT jtdm-2 since 2 weeks (about 1000km) and this morning I tried to run the test that you suggested, i must confirm that a very, very little noise could be eard when changing from 1st to 2nd gear in the condition suggested from you.
Similar noise could be eard when stopping or when moving from D to N gear shift position.
Honestly, earing that little noise is very difficult, because i had to turn off radio, open both window and find a road without traffic.
However, this noise does not brother me, every dry cluth is more noisy than a wet clutch, just for example, have you ever eard Ducati 996 cluch clink?? .: lol :.
Concerning gearbox smoothness, changing from 1st to 2nd is alwais progressive and smooth, i can feel a little jerk only when car is stopping and i manually move gearshift from D to N, but leaving gearbox in D everything is perfect.
 
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Re: Giulietta cambio TCT a doppia frizione. Dubbi, curiosità, consigli. NO probl

I've just read some review of mito tct from one of australian car portals and jurnalist is complaining about noisy clutch operation at low speeds. If some one could make a test like this (it will be good to turn off music and open a window): Stop, than start to accelerate very slowly to 30-40 km/h than brake slowly to full stop. In my case about once per 4 times the change from first to second gear is not as smooth it should be, and just before car fully stops, (when i think transmission is changing from gear to neautral) i can hear loud clicknoise contected with fiil of small jerk. On other gears or when you accelerate/brake harder everything is working perfectly.

Hello. Everyday I drive for about 2 km in the conditions described by your test (a section of a highway with a constant presence of traffic jams). I have 4400 km. My TCT is always smooth, both in shift up and in shift down.
So I'm sorry, but I would suggest you to go to your local Alfa Service