Help needed for English 2.0L 8v 155 in Milano

Fly155

Nuovo Alfista
20 Gennaio 2010
16
0
1
50
MI
Regione
Lombardia
Alfa
155
Motore
8v 2.0 Twinspark
Caio

My 155 has a big problem. The inlet valve in cylinder one is sticky and slow to close. It allows petrol and air to be pushed back into the plenum which then explodes destroying the plastic box. I have exploded two plenums. I have one more left.

Please can anyone suggest a garage in Milan who will look at the car. If it can not be fixed by the end of May I will need to throw it away as my parking permit will expire. The car has a lot of new parts. Radiator, wishbones, thermostat, sparkplugs, coil packs and HT leads, amplifiers for coils, fuel filter, reconditioned injectors. I love this car and would like to have it working. If this is not possible I would like it to go to a good home.

Caio


La mia 155 ha un grosso problema. La valvola di aspirazione in un cilindro è appiccicoso e lento a chiudere. Esso permette di benzina e aria di essere spinto indietro nel plenum che poi esplode distruggendo la scatola di plastica. Ho esploso due plenum. Ho un altro a sinistra.


Si prega di qualcuno può suggerire un garage a Milano che vedere la macchina. Se non può essere fissata per la fine di maggio ho bisogno di buttarlo via come il mio permesso di parcheggio scadrà. La vettura ha un sacco di pezzi nuovi. Radiatore, quadrilateri, termostato, candele, confezioni elicoidali e HT cavi, amplificatori per bobine, filtro carburante, iniettori revisionati. Amo questa vettura e vorrei farlo funzionare. Se questo non è possibile, vorrei che per andare a una buona casa.
 
Hi all,

Please can anyone who likes this 155 https://forum.clubalfa.it/alfa-155/37276-alfa-155-2-0-twin-spark-8v-rosso-1993-uk.html my 155 that is dying in the car park outside my flat. I do not want it to go to waste. I do not want it to go to the scrap yard.

I need a metal inlet manifold.


I want to take the car back the the UK so that it can maybe live again or help others to live.


Ciao a tutti,


Per favore qualcuno può che ama questa 155, la mia 155 che sta morendo nel parcheggio fuori dal mio appartamento. Io non voglio che vada sprecato. Non voglio che vada al cantiere di demolizione.


Ho bisogno di un collettore di aspirazione in metallo. alfa155.org • View topic - Metal inlet


Voglio prendere la macchina indietro il Regno Unito, in modo che possa forse vivere di nuovo o di aiutare gli altri a vivere.

alfa155.org • View topic - Misfire, HELP!!!! Please Very long story!!
 
I have a metal plenum now. Sent from England. I hope to get the car back to the UK. Wish me luck.

Ho un plenum di metallo ora. Inviato dall'Inghilterra. Spero di prendere la macchina per il Regno Unito. Mi auguro buona fortuna.
 
Pubblicità - Continua a leggere sotto
All is well. The car is fixed. The HT leads were in the wrong firing sequence. Car is running very well now.: D