Catena distribuzione "allungata"

Ma se sono 466 messaggi che stiamo facendo ipotesi e calcoli disfattisti con le "spanne delle mani aiutandosi con quelle dei piedi"? 😂
Mi vuoi dire che le ipotesi e le accuse "borderline" verso un progetto e un componente sono logiche mentre le previsioni su quanto sta accadendo e potrà succedere sono sbagliate?
Certo che siete veramente strani ragazzi!!!! 😁

Ps. Al netto che io non facevo nessuna previsione: io chiedevo solamente, qualora la situazione fosse così catastrofica e senza ritorno come alcuni vogliono far credere, non converrebbe a queste stesse persone farla finita con questa vettura e venderla? Ci guadagnerebbero in salute e magari la finirebbero di fare terrorismo gratuito verso chi crede ancora (magari con fatalismo) in questa vettura e nella propria scelta.
Vedi se vai "altrove" e se hai voglia di andare "altrove" non ovviamente su altro forum ma laddove si "concentrano" i malcapitati magagnati potresti avere solo sensazioni, anche lì, magari negative, di quel che sta accadendo....

Forza di cose LORO i dati li hanno ma non sono tenuti, a comunicarli nè magari hanno interesse a farlo, nè lo vogliono fare anche se costretti....
 
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Reazioni: MarekT
Io resto dell’idea che sia tutta una psicosi. Nessun prodotto, su questa terra, è progettato per durare in eterno: le cose si possono rompere, ed è assolutamente normale. Nella catena di montaggio esistono tolleranze, e purtroppo possono capitare anche lotti difettosi. Non capisco davvero dove sia il problema.
Ho smesso da tempo di farmi paranoie: la Tonale è una daily car, la uso tutti i giorni per gli utilizzi più disparati e devo poterlo fare senza ansie. Non è una supercar da coccolare solo il sabato sera.
L’unico dovere del consumatore? Fare la regolare manutenzione.
 
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if this will be batch problem than will be affected for example cars from 7.2022 till 8.2022 or 3months production but according info from affected customers problem is for each month and each year production. IT depends how often you drive in city mode with 1000start cycle per day.... and not every body drive 30 000km in city per year... if some car have 80 000 for 2 years this means highway use without starting.... Service check is every 15k km all cars was in warranty with correct oil type and change. When you will finaly believe me ? it is wrong and weak design ! This is the reason why somebody have problem soon or later but everybody will have it !!! in automotive one batch is 1000 or 3500pcs how many wrong batches we have to have if are affected randomly cars from start of production till now ? okay continiu with believing of wrong batch or wrong service :D
 
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Reazioni: Gianvi alfista
if this will be batch problem than will be affected for example cars from 7.2022 till 8.2022 or 3months production but according info from affected customers problem is for each month and each year production. IT depends how often you drive in city mode with 1000start cycle per day.... and not every body drive 30 000km in city per year... if some car have 80 000 for 2 years this means highway use without starting.... Service check is every 15k km all cars was in warranty with correct oil type and change. When you will finaly believe me ? it is wrong and weak design ! This is the reason why somebody have problem soon or later but everybody will have it !!! in automotive one batch is 1000 or 3500pcs how many wrong batches we have to have if are affected randomly cars from start of production till now ? okay continiu with believing of wrong batch or wrong service :D
Guarda qui da noi si è liberi di credere a quello che si vuole e non penso che ci sia nessuno che possa obbligare altri ad andare in una direzione o nell'altra.
Te lo dico e te lo ripeto: se non sei soddisfatto del prodotto e sei certo della tua teoria (legittimo) puoi vendere e farla finita con Tonale. Ma il fatto che tu decida per questa scelta non ti autorizza a convincere altri a fare le tue stesse scelte. Io non solo soddisfatto del prodotto ma vedo l'accadimento della catena come eventualità e non come una certezza (come per qualsivoglia cosa nella vita terrena ad esclusione della nostra "dipartita"). Motivo per cui vivo con serenità e vado oltre
 
you still didn´t catch it my idea behind is speak loudly about it everywhere and every body who will solve this will bring manufacturer infront of this problem. If everybody will be quiet and run away from this design failure producer will never solve it and will hide it under carpet ;) than you will pay 2000€ for chain repair. Some customers have luck with prolonged warranty to 5-7 years :) but who want to prolong it price is also 2000-3000€ ;) you italians have good opportunities to speak about it in your language with people who service this produce this... alfa dealer in italy is almost everywhere. In my country nearest 100km next 200km away... Try to comunicate during service check ask more and more told about lot of customers who have this and afterwords lot of people will ask more and more... they will have to confess like with puretech belt issue... now you understand ?
 
you still didn´t catch it my idea behind is speak loudly about it everywhere and every body who will solve this will bring manufacturer infront of this problem. If everybody will be quiet and run away from this design failure producer will never solve it and will hide it under carpet ;) than you will pay 2000€ for chain repair. Some customers have luck with prolonged warranty to 5-7 years :) but who want to prolong it price is also 2000-3000€ ;) you italians have good opportunities to speak about it in your language with people who service this produce this... alfa dealer in italy is almost everywhere. In my country nearest 100km next 200km away... Try to comunicate during service check ask more and more told about lot of customers who have this and afterwords lot of people will ask more and more... they will have to confess like with puretech belt issue... now you understand ?
Please write in Italian, this is an Italian forum.
 
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Reazioni: Louis 63
Ok This really doesn't make sense write something here. During speach about problem everytime somebody will bullying me About language… have a Nice day.

I want to see if you go to France (for example) to write in English how they answer you...Our language is Italian and therefore I don't see why all the members of the forum should open a translator to be able to understand what is written.This is not bullying!

E ciò detto, non mi dilungo più sulla questione
 
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Reazioni: Gianvi alfista
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