2.0 JTS misfire error P0301

Luke

Alfista principiante
21 Settembre 2022
6
1
5
Regione
No Italy
Alfa
156
When i bought car Alfa 156 2.0JTS(2002) had broken thermostat so most of the time temp of engine was around 50C. When I changed thermostat for new started problems with error P0301, but it was only when engine was cold and on idle rpm. When temperature pass 50C all back to normal or when i kept rpm over 1500. Last days i changed timing belt and exhaust camshaft, this problem become enjoying now misfire even around 80C or even on higher rpm. But when get around 90C again back to normal and engine have good power. The spark plugs are new and coils are good tested, i checked wires to coils till connection behind engine all is good. Do you have any ideas what can be broken and why is worse after replacement of timing belt. Sometimes stored errors are P0301, P1172 i know best would be change injector for test or or check its connection but how to get to it without unscrewing the intake collector?
 
When i bought car Alfa 156 2.0JTS(2002) had broken thermostat so most of the time temp of engine was around 50C. When I changed thermostat for new started problems with error P0301, but it was only when engine was cold and on idle rpm. When temperature pass 50C all back to normal or when i kept rpm over 1500. Last days i changed timing belt and exhaust camshaft, this problem become enjoying now misfire even around 80C or even on higher rpm. But when get around 90C again back to normal and engine have good power. The spark plugs are new and coils are good tested, i checked wires to coils till connection behind engine all is good. Do you have any ideas what can be broken and why is worse after replacement of timing belt. Sometimes stored errors are P0301, P1172 i know best would be change injector for test or or check its connection but how to get to it without unscrewing the intake collector?
is an Italian forum, can you use google tradutor?
 
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Quando ho comprato l'auto, l'Alfa 156 2.0JTS (2002) aveva il termostato rotto, quindi la maggior parte delle volte la temperatura del motore era di circa 50 °C. Quando ho cambiato il termostato per i nuovi problemi avviati con l'errore P0301, ma era solo quando il motore era freddo e al minimo. Quando la temperatura ha superato i 50°C è tornata alla normalità o quando ho mantenuto i giri al minuto sopra i 1500. Gli ultimi giorni ho cambiato la cinghia di distribuzione e l'albero a camme di scarico, questo problema ora si sta accendendo male anche intorno agli 80°C o anche a regimi più elevati. Ma quando raggiungi di nuovo i 90 °C, torna alla normalità e il motore ha una buona potenza. Le candele sono nuove e le bobine sono ben testate, ho controllato i cavi con le bobine fino a quando il collegamento dietro il motore è tutto a posto. Hai qualche idea su cosa può essere rotto e perché è peggio dopo la sostituzione della cinghia di distribuzione. A volte gli errori memorizzati sono P0301, P1172, so che sarebbe meglio cambiare l'iniettore per il test o o controllare la sua connessione, ma come arrivarci senza svitare il collettore di aspirazione?
 
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