Eurocompulsion has already exceed that. That is only phase 1 360/390. and FCA engineers have confirmed Eurocompulsion's tune is not close to full potential for the motor. In other words, stock internals are not being overstressed and long term reliability non-detrimental.
Tradotto in poche parole in America ingegneri FCA hanno confermato ad un azienda specializzata in elettronica e mappature che il motore regge tranquillamente anche 350cv.
Il problema semmai ( come ha fatto notare un'altro utente, italiano tra l'altro...) è che se vai al Nurburgring e fai 3-4 giri a manetta e
tiri il collo alla vettura per così tanto tempo di fila si alzano tanto le temperature al catalizzatore compromettendo l'utilizzo della motore. Infatti ha detto che al 4 giro ha dovuto rallentare per abbassare le temperature.
The very big problem is the catalyst temperature, mine stelvio powered by biesse racing reach 320cv with 890°C cat. 10cv more the cat will arrive to 930°C . It’s too much. I want see the Dyno tests for 360-390cv
I give a hit. 3 Tours, start to Audi bridge on nurburgring, greenhell (not full with granprix circuit part), medium chrono time, 08:20. The 4° tour I need to slow down couse misfiring cylinder 3 and 4, cat. Temp. 920°C
4 tour Monza circuit, same situation.
This is extreme situation, full throttle, full speed, full load.
Chiaramente parliamo di casi estremi, perché quanti di noi farebbero 4 giri ( un giro al Nurburgring è circa 20km! ) alla morte... Lui l'ha fatto probabilmente perché la macchina gli è stata "concessa" da FCA per fare una review del mezzo